Thursday 19 January 2012

A postcard from an isolation ward in North Manchester General Hospital.

Well here I am in a side ward of North Manchester General Hospital (NMGH).

Phew a mad couple of days that has been and a few more to follow I am sure.

It all started last Wednesday, i thought I had a bit of a blockage in my intestine, a glass of orange juice usually clears it but no, it got worse. By Thursday it had swollen up to be the size of a tennis ball. I struggled out of bed and downstairs, slipping once onto my bum. Contacted Norma my Wife and Angel at work who sent her home straight away, Esure her employers are fantastic as are all the people they employ.

Norma arrives, after a little talk an ambulance is called as we cannot get me into the car, I could not even get off the sofa with the pain in my stomach area.

Ambulance people do check's and off we go to A&E 10 min away. I am speedily attended to and admitted to a ward. CT scan shows abscess and as is proved later virus. Paul carries out surgery around 10-00pm, he did a great job, nice lad part of a nice team. As he put it just a quick nik, get out fluid, put in drain few stitches, off you go.

Somehow though I have picked up a bit of E coli. Nothing to bad but enough for the hospital to take much required precautions. The cleaners and Nursing staff have done a great job with sterilising and the like. Great team on this ward, very cheerful and willing people.

Some trouble also stabilising my type 2 diabetes due in no small part to the infection and pain relief but all will be good. Everyone with one aim and that is getting me right.

The Christie appointment that was booked for me on Monday was missed due to my being here, I miss going to get my chemo, not only do I like the stuff, the Christie is comfortable, with excellent caring, cheerful people. The only downside is when you see others suffering, Ladies and Children upset me, I look at a Lady and I think back to a wonderful Sister in Law, Irene, never far from my thoughts and I fight knowing that I have the force of Irene, Rochdale Les and others smiling down on me.

So onwards unto battle we go.

Traa dy liooar.

And now in Spanish;

Bueno, aquí estoy en una sala lateral de North Manchester General Hospital (NMGH).
Uf un par de días locos que ha sido y unos cuantos más para seguir, estoy seguro.
Todo comenzó el miércoles pasado, pensé que tenía un poco de un bloqueo en mi intestino, un vaso de jugo de naranja por lo general se aclara, pero no, se puso peor. Para el jueves se había hinchado hasta ser del tamaño de una pelota de tenis. Me esforcé de la cama y la planta baja, cayendo una vez en mi trasero. En contacto con mi esposa Norma y Angel en el trabajo que envió a su casa de inmediato, garantizara que sus empleadores son fantásticos como son todas las personas que emplean.
Norma llega, después de una pequeña charla se llamó a una ambulancia ya que no me puede entrar en el coche, ni siquiera podía salir de la cama con el dolor en la zona del estómago.
Personas ambulancia lo cheque y nos vamos a A & E a 10 minutos. Estoy rápidamente atendido y admitido en una sala. TC muestra un absceso y como lo prueba el virus después. Pablo lleva a cabo la cirugía de alrededor de 10-00pm, que hizo un gran trabajo parte, muchacho bonito de un equipo agradable. Como él lo dijo sólo un nik rápido, salga el líquido, poner en fuga de algunos puntos de sutura, ya está.
De alguna manera, aunque he recogido un poco de E. coli. Nada de malo, pero lo suficiente para que el hospital necesita mucho precauciones necesarias.Los productos de limpieza y personal de enfermería ha hecho un gran trabajo con la esterilización, etc.Un gran equipo de esta sala, la gente muy alegre y dispuesto.
Algunos problemas también la estabilización de mi diabetes tipo 2, debido en parte a la infección y aliviar el dolor, pero todo estará bien. Todo el mundo con un objetivo y que me está haciendo bien.
El nombramiento Christie que fue reservado para mí el lunes se ha perdido debido a mi presencia aquí, echo de menos va a ser mi quimio, no sólo me gustan las cosas, la Christie es confortable, con atención excelente, la gente alegre. El único inconveniente es cuando ves a otros que sufren, las señoras y los niños me molesta, yo miro a una dama y creo que de nuevo a una hermana maravillosa en la Ley, Irene, no lejos de mis pensamientos y yo peleamos sabiendo que tengo la fuerza de Irene , Rochdale y otros Les sonreía en mí.
Así que en adelante para la guerra vamos.
Traa dy liooar.

No comments: